person Contul meu

Intra in contul tau Spy Shop!

0

Cosul meu

Suna-ne!
 
 

Recomandari tehnologice pentru monitorizarea incidentelor si a investigatiilor in retail

13 08 2019 Spy Shop
Recomandari tehnologice pentru monitorizarea incidentelor si a investigatiilor in retail

Datorita faptului ca aglomeratiile se gasesc in majoritatea timpului in centrele comerciale, mall-uri si magazine retail, ne-am gandit sa facem un ghid util pentru proprietarii magazinelor care au nevoie de solutii in ceea ce priveste gestiunea multimii de oameni ce tranziteaza zilnic afacerile lor. Lista de mai jos are ca scop imbunatatirea securitatii afacerii tale si facilitarea desfasurarii investigatiilor in urma unor eventuale furturi sau a altor comportamente infractionale ale angajatilor/clientilor.

Sisteme integrate

Sunt niste probleme de securitate si de industrie a retail-ului care pana acum raman nerezolvate; exista arii unde tehnologia este cu mult in fata industriei. Un exemplu clar il reprezinta sistemele integrate. In timp ce majoritatea managerilor vor sustine faptul ca cea mai buna solutie de securitate o reprezinta integrarea completa a sistemelor (intruziune, control acces si securitate video), cele mai multe sisteme sunt inca stand-alone (independente). Utilizatorii finali inlocuiesc rapid solutiile bazate pe dispozitive ce nu pot comunica intre ele sau pe internet, cu platforme care leaga aceste dispozitive pentruscalabilitate, agilitate si flexibilitate.

Supraveghere video vs CCTV

Supravegherea video si alti senzori de identificare se folosesc la sprijinirea fortelor de ordine si la prevenirea pierderilor din investigatii. In general, CCTV implica un circuit inchis, analog, care produce imagini la o calitate mai mica decat cele HD. Astazi, folosirea camerelor de supraveghere IP ofera senzori capabili sa ajunga la standarde 1080p HDTV si chiar mai mult..

Analiza video

Solutiile de analiza video reprezinta algoritmi de viziune care analizeaza sau inregistreaza automat fluxul video fara nevoia interventiei umane. Rezultatul acestor algoritmi sunt datele actionabile pentru magazinele de retail. Adaugarea analizei video in cadrul unei retele de supraveghere da magazinelor posibilitatea si prevenirii de pierderi sa fie eficiente in detectia, prevenirea, raspunderea si investigarea incidentelor capturate de sistemul de supraveghere.

Analiza de continut video (VCA) este comuna in intarirea securitatii perimetrale, in monitorizarea traficului si in protejarea activelor.

VCA poate fi folosita pentru a detecta obiecte si comportamente specifice. Pe baza aplicatiei, detectia obiectelor sau comportamentelor poate fi utilizata pentru a initia alerte, a umari obiecte sau caracteristici, pentru a oferi alt raspuns obiectului/comportamentului detectat sau pentru a exclude informatii aditionale despre obiectele detectate. Unele functii comune VCA includ:

- Detectia tintei: identificarea in datele video a obiectelor, persoanelor, vehiculelor sau a obiectelor statice;

- Detectia evenimentelor: identificarea in datele video a comportamentelor precum miscari, stationare, trecerea unei linii, ocuparea unui spatiu sau apartenenta la un grup;

- Filtru culoare: identificarea obiectelor de o anumita culoare;

- Filtru marime: identificarea obiectelor de o anumita dimensiune;

- Filtru intervale de timp: identificarea obiectelor bazata pe un anumit interval de timp;

- Cautare pe o camera sau un grup de camere: detectia obiectelor sau a evenimentelor bazata pe un anumit camp de vedere (de ex. intrarea principala);

- Cautare pentru tinte similare: identificarea obiectelor cu atributii/caracteristici similare

Aceste functii sunt des folosite pentru a suporta urmatoarele tipuri de analize:

- Date statistice exacte si ample, referitoare la persoane si vehicule.

- Optiuni de vizualizare multiple pentru analiza statica a volumului de trafic (persoane/vehicule), inclusiv diagrame numerice si grafice usoare pentru a permite compararea traficului si identificarea tendintelor.

- Optiuni avansate de vizualizare a hartii de caldura si a traseului tintei pentru a analiza tendintele si obiceiurile de miscare ale oamenilor prin magazine, permitand intelegerea activitatii clientului si a cailor cel mai intens circulate.

Locatie anonima a persoanelor

In plus pe langa harta termica sau de miscare a oamenilor, magazinele retail mai nou folosesc puncte de acces Wi-Fi pentru a detecta anonim locurile unde se aduna oamenii in magazin, inafara lui sau chiar inafara cladirii. Un sistem de localizare in timp real, o cale de comunicare in doua directii si analize in coordonare cu sistemele de securitate fizica existente, inclusiv controlul accesului, supraveghere video, interfoane, detectia intruziunii si sisteme de gestionare a situatiilor de urgenta pot fi masuri de salvare a vietii in cazul unor incidente periculoase.

Exemple de nivele de recunoastere

Senzorul de supraveghere video poate oferi aceste nivele (1=cel mai mic, 5=cel mai mare) de dovezi pentru investigatii, utile in special in mediile magazinelor din retail:

- Recunoasterea generala care diferentiaza o persoana, un animal sau un vehicul unele de altele folosind senzori de supraveghere video, imagistica termica, infrarosu (IR) si senzori de acoperire (LIDAR)

- Numarul de persoane ce intra sau trec o linie intr-o anumita perioada cu oricare dintre senzorii de mai sus

- O persoana care a cazut si a fost detectata de lumina vizibila, un senzor de imagine termica sau unul IR care foloseste algoritmul de “cadere umana”

- Recunoasterea genului unei persoane prin algoritmul de recunoastere faciala

- Potrivirea fetelor in cazul populatiei mai mici (mai putin de 5000 de persoane) proceseaza datele de supraveghere video pentru locatiile fetelor intr-o pozitie frontala, apoi proceseaza folosind algoritmi de recunoastere faciala

Algoritmii de recunoastere faciala pentru populatia mai extinsa de 5000 de persoane sunt, de asemenea, folositi si de social media (Facebook), care localizeaza fete in poziaie frontala in imagini si prelucreaza date biometri prin colectare, analiza, etichetare automata sau manuala si stocare. Intrucat prelucrarea se face in principal pe imagini digitale statice, adesea la rezolutie scazuta, aceasta categorie nu este considerata in general un instrument de verificare.

Supravegherea electronica a articolelor (EAS)

EAS are ca scop descurajarea hotilor si poate fi integrata in sistemul de supraveghere. Daca un obiect furat paraseste magazinul, antena de identificare prin frecvente radio va declansa alarma legata la camerele de supraveghere si operatorii de securitate ai magazinului vor primi imagini HD cu faptasul parasind magazinul.

Exista foarte multe metode de a preveni furtul din magazine si de a pastra marfa in siguranta, totul depinde de tine si de ce nivel de securitate vrei sa atingi. Bineinteles, aici vom lua in calcul si bugetul tau, preferintele si nevoile de securitate si structura magazinului in sine.

Scris in Stiri si Noutati